Diákigazolvány igényléssel és átvétellel kapcsolatos tudnivalók
A diákigazolvány igénylés rendje
2016. január 1-jétől ingyenesen igényelhető a diákigazolvány.
A diákigazolvány igénylés 2012. január 1-jétől teljes egészében elektronikus úton működik, melyet az oktatási igazolványokról szóló 362/2011 (XII.30.) kormányrendelet szabályoz.
A diákigazolványokkal kapcsolatos arcképfelvételt, valamint az aláírásvételt az okmányirodák végzik.
Az eljáráshoz alábbi feltételek szükségesek:
OKMÁNYIRODÁBAN
- A tanköteles korú személyes megjelenése az okmányirodában.
14. életévet be nem töltött igénylő esetén egyik szülő jelenléte. - A gyermek anyakönyvi kivonata vagy személyazonosító igazolványa, lakcímkártyája.
- A megjelenő szülő személyazonosító igazolványa, lakcímkártyája.
Az okmányirodában egy adatlap készül, melyen egy 16 karakterből álló NEK azonosító szerepel, ez alapján történik a diákigazolvány igénylése.
A fent felsoroltak alapfeltételei az eljárásnak, bármelyik feltétel hiánya kizárja az adatlap elkészítését.
ISKOLÁBAN
Elektronikus úton történik a diákigazolvány igénylése, az adatlap leadásával, lakcímkártya bemutatásával. Az Oktatási Hivatal az intézménybe postázza ki a legyártott igazolványokat, ahol a tanuló átveheti azt.
A diákigazolvány elkészültéig az iskola ügyintézője egy igazolást állít ki, kizárólag ezt az igazolást fogadja el a közlekedési szolgáltató az utazási kedvezmények igénybevételéhez.
Az elkészült diákigazolvány a kiállítás dátumától számítva 8 évig érvényes, valamint érvénytelenné válik, ha
- a tanuló személyes illetve lakcím adataiban változás történik,
- megrongálódás esetén,
- a tanuló tanulói jogviszonya megszűnik (másik intézménybe iratkozás, általános iskolai tanulmányok befejezése).